Torsdag 1 januari, Cádiz

Gott Nytt År 2015! Här firades det nya året med ringning i kyrkklockorna och sång och jag såg inte en enda raket.

 

Idag har min förkylning bestämt, det blev någon timme i solen på en bänk på strandpromenaden. Solblänk ut över hela Atlanten och några som vågade sig på att doppa sig i vågorna. Många spanjorer som var ute och fingick.

 

Därefter en promenad genom gamla stan bort till Cádiz stadsmuseum, som tyvärr var stängt.

 

Jag gillar särskilt städerskan här som får lite dricks varje dag och i gengäld lämnar mig hur många toalettrullar som helst. Tackar särskilt för det!

 

Inte heller här fungerar wifi på rummet, munkarna hade väl ordentliga väggar (fast det hörs bra här) så nu ska jag gå ner på den fina innergården och se om internet fungerar bättre där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0