Tisdag 30 december, Granada – Cádiz

Alla bokningar är gjorda hemifrån, flyg via Flygstolen och hotellbokningar via booking.com. Via google lyckades jag också hitta bussbokning till och från Granada, men när jag sökte på Cádiz fanns det inte på busslinjerna. Provade istället med tåg och det fungerade. Eftersom jag inte visste hur långt det var mellan busstationen i Malaga och tågstationen fick jag lägga in tid dels för försening av buss (vi är trots allt i Spanien) och dels för eventuell transport mellan buss- och tågstation. Det kändes väldigt smart när jag bokade och eftersom bussen kostade ca 100 kr enkel resa och tåget inte mycket mer tänkte jag att det var bättre att ha något bokat så kunde jag ju ändra sedan och köpa en ny rutt om jag ville det.

 

På tisdagen skulle således denna plan verkställas. Bussen kom i tid och det var inget avstånd alls mellan stationerna. Finns inga sittplatser på stationen! Med ca 4 timmar emellan buss och tåg blev det en del café con leche på ett av fiken på ovanvåningen. Det är inte så att man springer runt och småshoppar med fullpackad ryggsäck och några böcker i handväskan.

 

Tåget var lyxigt men 1 timmes bytestid i Dos Hermanas kändes sådär. Glad att komma fram till Cádiz där det saknades taxi vid stationen och jag blev ensam kvar i mörkret, inte kul. Ringde efter taxi, tränade min spanska och kom fram till äntligen varmt hotell!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0