Kullaleden

Nedan följer bilder och text från Kullaleden, som jag gått i etapper från mitten av juni till mitten av september, med undantag för sträckan Djupadal (på Kullaberg) till Skäret. Jag som sett fram emot fikapaus på Flickorna Lundgren på Skäret, så har jag inte kommit dit än!
 
För information om leden, som är en del av Skåneleden, se http://kullaleden.se/
 
Från Helsingborg till Mölle har det gått utmärkt att kombinera bil med bussåkning för att kunna vandra olika etapper. Från Mölle vidare upp på Kullaberg bort mot Utvälinge har jag vandrat tillsammans med någon och haft tillgång till två bilar eftersom bussarna där går mera sällan men med bättre planering än min fungerar det förhoppningsvis med buss.
 
Från Kullaberg till Utvälinge är det betydligt färre personer ute och rör på sig, händer det något på vägen kan det således vara svårare att få hjälp.
 
Vandringen runt Kullaberg är betydligt jobbigare än övrig vandring, som är lätt men inte handikappanpassad. Jag har vandrat stora delar av sträckan i sandaler men på Kullaberg rekommenderar jag bättre skor.
 
Längs leden finns uppgifter om hur långt det är till buss mm på de flesta ställen och det går att helt enkelt gå så långt man orkar och sedan ta sig från leden.
 
Ibland är vi väldigt fokuserade på att upptäcka saker och ting långt bort. Vad skulle du vilja se där du bor om du var turist? Vad skulle du åka hit för? Det är kul att vara turist här hemma också! Kullaleden är väldigt vacker och varje gång jag kör bil mellan städerna här i nordvästra Skåne kommer jag i fortsättningen att tänka på det som jag vet gömmer sig bakom asfalten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0