Illetas, Mallorca

 
En ovanligt vacker vy från Illetas, som ligger lite sydväst om Palma, tar 15-30 min med buss som går ofta. Illetas är en typisk turistort som bygger på sol och bad. Nu i lågsäsong fanns det nästan ingenting annat här än några restauranger och någon enstaka turistshop. Detta är en ovanligt vacker bild från Illetas (önskade mig en av balkongerna på det fantastiska hotellet mitt i bilden), i övrigt var det ont om stränder. Bebyggelsen går ända ut till vattnet så att kustlinjen är blockerad och promenadvägen i byn är mellan husen, en slags inbyggd gata.
 
Inte min favoritort och jag tror inte jag kommer tillbaka men det fungerade bra att ha kurs här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0