Tisdag 15 juli Skagen

Kompis Anette med hunden Kito – han är en ett-årig shiba inu, lika bra jag skriver det direkt – packar bilen full och kör till Skagen i hällande regn. Med paus och hundrastning tar det ca 6 timmar från bron i Malmö. Kito sover snällt fastkopplad i baksätet hela vägen.

 

Vi har bokat via booking.com på Color Hotel Skagen, kostar lite extra med hund och man måste anmäla honom innan. Kito sniffar förtjust runt vår lilla lägenhet och sedan är det dags för promenad in mot Skagen, centrum ligger någon kilometer bort. Det blir en fin promenad dit, vi konstaterar att det är många hus till salu och därefter spätta i hamnen. Hem går vi via sanddynerna i kvällssolen. Mitt i alltihop går Kitos koppel av och det blir lite hundjakt i sanden.

 

Vi passerar Den Tilsandede Kirken, dvs en kyrka där bara tornet sticker upp, resten är begravd i sand och har därmed enligt mitt tycke sin begränsning som sevärdhet. Känns svårt att göra en attraktion av något som inte syns? Vi passerar mitt i en sommarkonsert och får njuta av tonerna av Summertime från en tjusig sopran.

 

Hem går vi en kolossal omväg och alla är trötta och nöjda när vi kommer tillbaka till hotellet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0