Att resa med tonåring

Att resa tonåring och mamma är inte helt enkelt men vi kompromissar båda. George tycker att jag går alldeles för långsamt och tar alldeles för många bilder. Jag tycker att det vore skönt om han kunde läsa på om vandringsturerna och kanske ha lite koll på kartan så att jag slapp driva allt. När vi båda berättar att vi kompromissar fungerar samarbetet betydligt bättre.

 

Det har verkligen varit en lugn och avkopplande vecka och vi har haft möjlighet att prata om saker och ting i lugn och ro. Nästa resa tror jag dock att vi gör på varsitt håll för att få ut det vi vill. Det känns att vi är två vuxna som drar åt olika håll och det är härligt att George, som nyss var liten, är en egen person med egna idéer och önskemål. Kul att få göra denna resa ihop!


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Så kloka ni är bägge två :)
Och kul att ni haft en bra resa.

Svar: Blir skönt att komma hem igen, som vanligt. Ses snart!
Marie Jönsson

2013-11-01 @ 17:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0