Onsdag 24 juli

George åkte iväg tidigt i morse för att ägna sig åt bergsklättring. Carin o jag slöade lite, lämnade in tvätt (bland annat skönt att få elefantkläderna rena) o tog sedan hotellets transportbil upp till Doi Suthep, heligt tempel 12 km utanför Chiang Mai. De 309 stegen upp utgjorde åtminstone del av dagens motion. Några sjalar blev det naturligtvis också.

Jag köpte en välarbetad mässingsskål som jag nu försöker få reda på lite fakta om men hittar inget. Får väl läsa i min Arts and Crafts bok när jag kommer hem. Har inte lagt märke till den typen av hantverk förut o vi har funderat mycket på hur man gör. Enligt försäljaren är den inte svarvad. Den är tung o väger nästan ett kilo. Slår man på den har den klang som en kyrkklocka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0