Chatuchak

Chatuchak marknaden lockar på helgen. Vid skytrain stationen Mo Chit kryllar det av människor på väg till marknadsområdet. Går runt lite och hör högljudda röster, ja, det är Ingrid som jag hittar genast trots att vi inte bestämt möte förrän lite senare. Vi går runt bland olika stånd, tar en sen frukost/tidig lunch med kaffe, handlar lite till och skiljs efter att ha suttit i varsin fåtölj, ivrigt samtalandes under tiden vi fick fotmassage. Jag går vidare och letar efter det jag söker, en rosa Buddha till postvakten (tack för hjälpen, Charlotte!), en snidad burk  (det får bli burmesiskt lackskrin istället) och en asiatisk lyckoamulett med tofs (fy för tusan vad dyr den var, fanns bara jadeversion direktimporterad från Kina).

 

Ompackning på hotellet och därefter taxi till flygplatsen. Mat och shopping av framför allt väldoftande oljor. Åh, så fina spa-grejor det finns. Och nu är bagaget invägt och enda restriktionen är att man ska kunna bära allt själv. Önskar jag kunde bli mött på Kastrup av någon med stor bil men det fungerar utmärkt med Öresundståget också. Värmen från Thailand finns kvar i kroppen och kylan i Sverige känns knappt. Härligt att komma hem igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0