Bangkok Oriental Hotel

Lena och jag har nu tagit oss från Phuket till Bangkok, drygt en timmes flyg. Taxichauffören slet sitt hår när han försökte hitta vårt hotell. Han uttalade långa ramsor på thailändska och vi funderade lite på hur vi kunde bidra till situationen men det är bäst att bara vara lugn och låta honom hållas. Taktiken lönade sig och vi är nu på ett halvsunkigt hotell i närheten av floden. Tyvärr fick vi en stor dubbelsäng eftersom det enda rummet med två sängar var upptaget. Bad därför om en extra filt för att vi skulle slippa dela täcket. Killen som kom upp med en tjock yllefilt tittade på oss som om vi kom från Mars. Med tanke på att det är trettio grader och vi inte fick något lakan tror jag att jag föredrar att använda ett thaiskynke.

 

Kort promenad till Oriental Hotel vid Chao Praya. Vid bord på altanen drack vi Mai Tai och åt sallader. Dessutom slog vi till på en Creme Bruleé och en Vahlrona chokladbakelse och efter det kunde vi inte ens gå hem utan det fick bli tuktuk med vinden skönt fläktande.

 

Lobbyn i Oriental Hotel var smyckad med blomsteruppsättningar, gnistrande kandelabrar och hängande kristallutsmyckningar. Tyvärr var mitt batteri till kameran dött men det kommer bilder när Lena hittat fram sin kamerasladd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0