Dags igen

Äntligen är det dags att resa igen. Årets gemensamma utbildningsresa går till Malta, ska bli kul för där har jag aldrig varit. Yngste sonen var där i värmebölja i sommar o när jag frågar hur det var svarar han att det var varmt o gult o ont om läsbara böcker i affärerna.

Han delade ett mindre rum med tre andra killar varav åtminstone en hade lite dålig koll på hygienen. Alla - svettiga - kläder förvarades i en öppen resväska. Flugorna fann detta intressant! Kanske t o m en bra plats att lägga ägg? Därefter kom myrorna för att få sig ett skrovmål... Arvid hade sin väska nogsamt stängd men efter den historien, behöver jag säga att allt blev tvättat när han kom hem.

Projekt denna veckan: leta upp passet o laddarsladdar till bl a kamera. Var snäll o håll tummarna för att jag lyckas med det! Ser fram emot sol på redan vinterblek hy o naturligtvis trevligt sällskap. Och lite fördjupade momskunskaper inte att förglömma :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0