Ton Le Sap

Om min fantastiskt otrevliga guide på sjön Ton Le Sap har jag redan berättat någonstans på bloggen innan. Ton Le Sap rekommenderas i guideboken men antingen missade jag sevärdheten eller så har jag helt avvikande åsikt. Kanske berodde det på min otäcka guide som bara ville ha pengar och inte var i närheten av hyfs, och inte av en tandborste heller. Se inlägg Varför Resa? från augusti 2010 under Fakta Transsibiriska Järnvägen.

 

På vägen till sjön undrade jag om det var någon honungsdryck de sålde i flaskorna längs vägen. Såg gott men lite hembränt ut. Efter mycket förklarande och svårigheter med engelskan skrattade min chaufför och jag gott när han lyckades förmedla att det var bensin om någon behövde lite extra längs vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0