Lästips Kambodja

Lonely Planets Angkor Wat & Siem Reap är så liten att den ryms i handväskan. Jag hade nog haft nytta av att läsa på lite mer innan jag åkte dit, men å andra sidan gick det bra ändå, jag läste på under tiden, köpte böcker där och lärde mig en del på nationalmuseet mm. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1741797209

 

Chanrithy Hims When Broken Glass Floats rekommenderar jag varmt. Välskriven och väjer inte för att beskriva hur det var, ändå finns det hopp. En underbar bok. Man blir bara så tacksam över att vi har det så bra. Kan berätta att i slutet reser hon till väst och blir läkare så förhoppningsvis får åtminstone hon det också bra. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0393322106

 

Remembering Cambodia av Robert James Elliott och Stefan Smith innehåller alla de bilder man velat ta själv.

 

Michael Freeman har skrivit Cambodia som även innehåller en del bilder. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1861891865

 

Var jag köpte och hur i alla världen jag lyckades bära hem ANGKOR splendors of the Khmer civilization av Marilia Albanese har jag ingen aning om, antagligen har jag hittat den på någon flygplats. Tung och stor men med fantastiska bilder och detaljerade beskrivningar om vad det är man ser.

 

Rent allmänt är The World’s Heritage a complete guide to the most extraordinary places av Unesco en mycket trevlig bok med oändliga uppslag till vad man kan se i världen.  Jag är lite förvånad att inte Angkor Wat har blivit utsedd till ett av världens sju underverk men här finns attraktionen väl beskriven. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0007300158

 

Runt Angkor Wat och på andra ställen finns lokala försäljare av diverse böcker med bilder och texter. Köp en bok av dem så får de också något att leva av. Dessutom var böckerna försedda med fina bilder och informativ text.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0