Bilder Bayon


På väg in mot Bayon möts man av jättar som sitter längs en naga, ett slags orm med många huvuden.


Bayon innehåller enligt min bok 216 ansikten. Och jodå, Laura Croft var här.


Apsaras, himmelska nymfer.


Paraply fungerar bra mot sol också. Hur många ansikten hittar du?


Tak för att skydda arbetarna som restaurerar templet.


Vy från templet ner mot "gatan" där jag tappade bort min chaufför.


Till vänster från templet sett. Här var jag. Solceller.


Mycket praktisk tuktuk att hyra med chaufför. Alternativ transport cykel, det var helt platt och mycket lite trafik och underbart landskap med risodlingar.


Till höger från templet sett. Restauranger under träden. Här var min chaufför. Så småningom var jag också här men hittade ändå inte Mr Si Thep förrän efter intagen lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0