Bayon m fl tempel

Efter Angkor tyckte min chaufför att det var dags för nästa tempel. Man bör nog ha läst mer än Lonely Planets miniguidebok för handväskan innan man åker till Siem Reap för jag undrade vadå fler tempel? Då tittade Mr Si Thep på mig uppifrån och ned och tyckte att jag nog skulle orka ett tempel till.

 

Jag tittade på Bayon med sina ansikten och sedan vidare på flera tempel i rad. Varje ny kunglighet byggde ett nytt tempel på området så det fanns möjlighet att snava över stenar överallt. Ruiner, elefantterrass, efter att ha avverkat en dryg handfull tempel i minst 35 graders värme i strålande sol kände jag mig lite sliten och gick till den överenskomna mötesplatsen. Ingen där. Köpte en dricka och konstaterade att det fanns solenergi till el till kylar mm. Letade lite till och satte mig på en restaurang. När jag efter flera timmar hittade Mr Si Thep blev vi lika glada över att se varandra – jag för att jag skulle komma tillbaka till hotellet och han för att han skulle få betalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0