Banteay Samré

Ett tempel långt ut på landsbygden, underbar tur ut bland ljusgröna risfält. Nästa gång jag kommer hit ska jag cykla denna väg! Templet lite annorlunda. Människor lemlästade av minor spelade och ljudet spreds över tempelområdet, inte vackert men det passade bra där. De blev jättelyckliga när jag köpte en CD för tio dollar (jag har bara lyssnat på den en gång, i jurtan i Mongoliet).

 

Jag tycker inte om att barn tigger, lyckas de kan det hända att föräldrarna håller dem från skolan för att de har bättre utkomst som tiggare. När jag satt och drack min soda kom dock Si Thep med tre tjejer, de här kan du köpa av, de går i skolan på förmiddagen! Ja, det fick ju bli en sjal från varje. Och sedan kom det flera…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0