Angkor Wat

Frukost i lugn och ro och sedan dags att hitta transportmedel? Jag gick utanför hotellet en halv meter och en man i femtioårsåldern kom fram och frågade om jag behövde en tuktuk. Ja, det gick väl lika bra med honom som någon annan? 15 dollar för en dag på mopedtaxi. Det var Mr Si Thep, han var ovanligt gammal bland tuktukförarna och hade en dotter på nio år.

 

På väg till Angkor Wat insåg jag att det var en väldig tur att jag inte nappat på taxichaufförens erbjudande. Det var väldigt lite trafik och tuktuk eller hyrd cykel är absolut rätt transportmedel. Det fläktade härligt i tuktuken och Mr Si Thep lotsade mig till betalningskontrollen för tempelområdet. Jag köpte inträde för tre dagar, minns inte om det kostade 40 eller 50 dollar. Tog med foto till biljetten.

 

Utanför Angkor Wat skiljdes vi men när jag frågade om han hade varit på templet svarade han att det är klart, det är gratis för dem som bor där, det är ju deras tempel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0