Jaha, hur ska det här gå till? Och hur fungerar det i Sibirien?

Ända sedan en kompis tog tåget till Peking på 80-talet har jag drömt om att någon gång göra samma resa själv. I sommar blir det av, flyg till Moskva för sightseeing några dagar, därefter dags att stiga på tåget. Vi stannar vid Bajkalsjön och även i Ulan Bator, där vi ska ut och bo i tält med nomaderna. Sista sträckan går till Peking, där vi stannar några dagar, sedan tar vi flyget hem.

Vi, det är jag och Lisa, kompisar sedan många år. Nu ska vi dela rum i nästan 800 mil, i andra kulturer och utan ordentliga möjligheter att hålla oss fräscha. Eftersom vi inte längre är purunga och tycker att vi inte behöver de allra värsta strapatserna, har vi bokat egen kupé och hyfsade hotell längs vägen. Iventus har hjälpt oss med alla bokningar och visa, skönt att slippa behöva maila till en mängd olika personer i Ryssland och Mongoliet som pratar halvknackig engelska om ens någon.

Detta är mitt första försök som bloggare och jag ska försöka uppdatera allteftersom resan fortskrider. Än så länge är det mest förberedelser, vi åker inte förrän mitten av juli. Men förberedelser är en stor och rolig del av resan!


Kommentarer
Postat av: Christina

Imponerande! Gud va roligt. Själv gjorde jag en resa mellan Kapstaden och Daar es salam 650 mil på tåg (fast lyxigt sådant) Rovos Rail kan rekommenderas. Ha en supertrevlig resa, ser fram emot att följa den på din blogg.

Christina

2010-06-20 @ 19:45:39
Postat av: Anneli

Oj vilken tripp du ska göra, lite avis är jag ;-)!

2010-06-20 @ 19:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0