Tillbaka i Irkutsk

Bussen hade orangea galonsaten och f.d. vita gardiner runtom. Chaufforen tomde innehallet i tre plastdunkar i tanken innan vi korde. Att ta med bagage kostade extra - hur sannolikt ar det att tva svenska turister aker utan bagage till Listviyanka? Tja, jag packar latt sa jag tar bara med mig en tandborste i en plastpase, typ? Och som vanligt fattar vi ingenting och det har vi kommit langt med. Har saledes lyckats forflytta oss till Irkutsk. Hotellrummet har innehaller, till skillnad fran det forra, sanglampor o harfon, dock ingen safety box. Vi har EN liten ynka rulle toapapper, sa det blir heavy shopping idag. Har ser ut som en blandning mellan Riga och vilken storstad som helst i Sydostasien, men full av ryssar som inte ler i onodan men anda ar ganska trevliga ibland.

Vi har naturligtvis inte hamnat pa den basta och mest nyrenoverade vaningen pa hotellet men om man ska doma av utseendet pa var korridor - grasmutsiga tapeter, bucklig vinylmatta med smutsig heltackningsmatta med hal i, och gamla fanerade dorrar, sa maste Ryssland ha lagt precis alla sina pengar pa militaren eller sa finns det inga pengar overhuvudtaget.

Lisa har gatt och letat efter en karta sa nu maste jag springa efter. Dags att dyka ut i Irkutsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0