Nu har vi gjort Kreml!

Nu har vi gjort Kreml. Allt skyltat pa ryska, ingen engelsk oversattning nagonstans. Fantastiskt tjusigt, oerhort varmt, skulle gissa pa ca 35 grader, blir manga drickapauser. Verkligen otroliga byggnader med sina lokformiga kupoler i guld. Gummor och aven yngre modrar i sjalett, man i gammaldags klader och praster med langa skagg - de maste vara varma i sina svarta prastklader. Tva hollandska turister och massor med kineser, nagra spanjorer.

Var i Moskva 1992, da hade vi fika med oss till lunchen for det fanns fa matstallen. Skyltfonster minns jag inte. Man stod i en ko for att se vad man skulle kopa och en annan for att betala. Koerna gick inte fort. Nar jag hade kopt 5 traagg och betalat dem gick jag glatt tillbaka med kvittot for att hamta mina agg. Tyvarr, du har betalt 50 ore for mycket sa du far stalla dig i kassakon igen, annars blir det fel i papperna. Tja inget kundvanligt satt.

Idag kanns Moskva som vilken storstad som helst och just nu fick vi in var bestallda kaviar sa nu ar det fardigbloggat for tillfallet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0