Har hittat en dator!

Nar vi nu badat och atit lunch, grillat med ris, barbecue som forsaljaren kallade det, och suttit en lang stund i solen, har vi landat i hotellentren. Vi har ocksa bokat bussbiljetter till Irkutsk imorgon, det kanns som om en battur i dimma racker. Saledes har jag kostat pa mig att ga in pa internet och inte bara messa fran telefonen. Det betyder ju att jag kan lasa kommentarer pa bloggen. Nu ar de inte sa dar oerhort omfattande men det ar valdigt roligt att se att det ar nagon som laser om vara aventyr.

Erik, maten pa taget var god, det fanns dock inte sa manga ratter att valja pa. Kott, kyckling, stekt eller kokt potatis, ris. Helt klart gott och runt 250 rubel for en portion, kanske 190 for vissa ratter. Vi raknade ungefar 100 kr per person men vi kan ha raknat fel. Eftersom vi hade lite smatugg med oss rackte det med frukost och en maltid i restaurangen, nagon dag hoppade vi aven frukosten. Man gor liksom inte av med sa mycket kalorier pa tagresan...

Har i Listviyanka ar det mesta otroligt billigt med vara matt matt (det blev roligt utan prickar). Det kostar 100 rubel att aka buss till Irkutsk imorgon. Det kostade ocksa 100 rubel att hyra badhytt en timme for att vi skulle slippa sitta pa smastenen nar vi badade. Men vi har ju redan sagt att vi kor med den lyxiga versionen av tagluffning...

Hittade en ny marknad en bit fran vart hotell men det har inte varit sa mycket shopping har, dock har naturligtvis nagra parlliknande stenar minskat reskassan... I ovrigt har vi anpassat oss val och ar nu nojda med att gora i princip ingenting och sedan ata lite daremellan. Traffade en del fran taget har idag, det verkar som om Listviyanka ingar i alla resplaner, och schweizaren och amerikanskan skulle ut pa trekking i bergen (?). Man ska ha nagot att komma tillbaka till pa varje stalle sa darfor sparar vi trekkingen till nasta gang (vi ska ju leva i 115 ar).

Jaha nu maste jag skynda mig oerhort och kasta mig tillbaka i soffan och fortsatta pa min bok och titta pa manniskor i receptionen sa att jag inte plotsligt far ett ryck av effektivitet och kanner att jag behover gora nagot. Det gar ju inte nu nar jag har semester.

Lisa meddelar ocksa fran soffan att det ar rea pa Kapp-Ahl och det kanns ju bra att veta. Passa pa att fynda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0