Khao Sok, båttur med övernattning


Vi åkte från Morning Mist Resort kl 09.00 och tillbringade ca 1 timme, 65 km, på denna bil. Fläktade skönt.

Utsikt från vår hydda.

Första stoppet efter ca trekvarts båtfärd bjöd på lunch och hopptorn.

På promenad i floden med vår guide Adam, tidigare djuphavsfiskare.

George och Arvid i floden. Finns inga iglar och inga andra otrevligheter i vattnet.

Grottan gav mig en klaustrofobisk känsla och jag stannade utanför. De andra var nöjda med besöket.

Trött blir man!

George och jag delade bambuhydda.

Thailands bästa och största pool utanför dörren.

Att vakna till denna utsikt! Jag vet att jag sagt det hundra gånger, Ingrid, men det var alldeles fantastiskt! Så vackert! Hade det inte varit för att mannen i bambuhyddan bredvid snarkade förfärligt hade det varit tyst och lugnt också!
 
Tid för en pratstund.

Det är inte så att vilda djur hoppar fram ur buskarna varje sekund utan man får sitta och leta efter dem. Vi hade både nattsafari och morgonsafari, såg inte så många djur som Burton hoppades men några blev det.
Pannkakor med banan till frukost.

Det blev många bilder från fördämningen Cheow Lan Lake. Återkommer med fakta om Khao Sok, en plats absolut väl värd ett besök av många skäl, som jag hoppas framgår av bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0